Noul catalog IKEA – realitate augmentată

Tuturor ne place IKEA. Sau aproape tuturor. Ideea e că brandul reuşeşte prin designul produselor sale să fie întotdeauna contemporan şi deci modern. Dar iată că nu numai prin produse urmează tendinţele.

IKEA s-a remarcat şi prin felul direct de interacţiune şi comunicare cu clienţii şi iată că folosesc şi o tehnologie destul de recent apărută, realitatea augmentată.

01

Dar hai să vedem, conform wikipedia, ce este realitatea augmentată:,, Realitatea augmentată (AR) este un live,un direct sau indirect, de vedere fizică, în lumea reală de mediu, ale cărei elemente sunt completate de către calculator, generate de intrări senzoriale, cum ar fi de sunet, video, grafice sau date GPS. Acesta este legat de un concept mai general numit realitate mediată, în care o vedere a realității este modificată (eventual, chiar sau diminuată, mai degrabă decât augmentată) de către un calculator. Ca rezultat, funcțiile tehnologiei de percepția creșterii curentă a realității. Prin contrast, realitatea virtuală înlocuiește lumea reală, cu una simulată.’’ Aţi înţeles? Ok, atunci mai simplu, căutăm definiţia pe radupedia:,,E ca atunci când te uiţi la telefon şi vrei să filmezi încăperea şi vezi obiecte în plus care de fapt nu sunt acolo. Ai, fir-aş al naiba, cum vine aia?’’ Cam aşa descrie radupedia realitatea augmentată. 🙂

02

04

03

IKEA foloseşte această tehnologie la catalogul său de produse pe 2014. Aplicaţia poate fi încărcată pe smartphone din Itunes sau Google Play, depinde ce sistem de operare are telefonul tău, IOS sau Android. Astfel, putem vedea dacă anumite produse IKEA se vor potrivi în încăperea pe care dorim să o mobilăm sau completăm. Vom vedea camera ,,completă’’ înainte de a fi aşa. Interesant, nu?

Comments

comments

Powered by Facebook Comments

Lasă un răspuns

[kittycatfish_trigger]